11 Şubat 2012 Cumartesi

Dekan Adayları Sunumları

13 Şubat 2012 tarihinde yapılacak Dekan Adaylarını Belirleme Seçiminde, Perşembe günü 4 adaydan 3'üne oy verileceği konuşulmuştu. Ama 4 aday olması nedeniyle 2 adayın işaretlenmesinin eğilimi daha sağlıklı ortaya çıkaracağının düşünüldüğü bildirilmiş olduğundan, seçimde dekan adayı olarak 2 kişiye oy verilecek. Diğer süreçler aynı şekilde işleyecek.

Adayların sunumlarından mezuniyet öncesi eğitimle ilgili planlarını ayrıntılı bir şekilde inceledik ve size sunuyoruz. Daha fazla bilgi için; http://www.tip.hacettepe.edu.tr/ adresinden adayların sunumları indirilebilip incelenebilir.

1-Nükhet Örnek Büken
  • Öğrenciler için Kariyer Planlama Danışmanlık Birimi oluşturulacak, Psikolojik Danışmanlık Rehberlik (PDR) bölümüyle işbirliği yapılacaktır. 
  • Stajlar da dâhil olmak üzere Ölçme Değerlendirme Birimi kurulacak ve ders notları girişi ve öğrenci işlerindeki işlerin bilgisayar sistemi üstünden yapılmasını olanaklı kılacak otomasyon sistemine geçilecektir. 
  • Öğrencilerimizin klinik öncesi dönemde klinikle tanışıklığını sağlayacak ve bu şekilde motivasyonlarını arttıracak preklinik-klinik ortak programları uygulanacaktır. Preklinik-klinik uyumluluk çalışması ilgili bölümlerle işbirliği içerisinde gerçekleştirilecektir. Hasta güvenliği gözetilerek klinik ziyaretler arttırılacaktır. 
  • Tıp eğitiminde tam öğrenme esastır. Stajlarda ve İntörnlükte belirlenmiş öğrenim hedeflerinin değerlendirmesi Ölçme Değerlendirme Birimi tarafından yapılırken, öğrencinin görev ve sorumluluklarının tanımının, her anabilim dalı için yapılması, intörnlükte görev analizinin yapılması ve öğrencilere serbest çalışma saatlerinin tanımlanması sağlanacaktır. 
  • Eğitim alırken aynı zamanda hizmet de sunmakta olan son sınıf öğrencilerimizden öğrenim harcı alınması uygulamasının sonlandırılması konusunda gerekli girişimler yapılacaktır. Ayrıca son sınıf öğrencilerimize hastanemizde verdikleri hizmetin maddi karşılığının ödenmesi ile ilgili girişimler de başlatılacaktır. 
  • Öğrencilerde öğrenme isteğinin arttırılması, kendi kendine öğrenme ve yaşam boyu öğrenme becerisinin erken dönemde kazanılması önemlidir. Preklinik dönemde verilen “sorun temelli”, staj döneminde verilen “olgu temelli” yaklaşımlar ve yaşam boyu öğrenme pratikleri pekiştirilecek, kendi kendine öğrenme ve kanıta dayalı tıp konularında deneyim kazandıracak yöntemler uygulanacaktır. 
  • Staj yerlerinin ve sürelerinin belirlenmesi konusunda yeniden yapılacak düzenlemelere gereksinim olduğu dile getirilmektedir. Bu konuda ilgili anabilim dalları ve staj dönemi öğrencilerinin görüşleri esas alınarak yeni bir düzenleme için bir komisyon görevlendirilecektir. 
  • Öğrencilerimize burs temini konusunda özel sektör, resmi kurumlar ve sivil toplum kuruluşları nezdinde girişimlerde bulunulacak ve konu ısrarla takip edilecektir. 
  • Öğrenci laboratuarları ilgili disiplinlerin önerileri ve çağın gerekleri doğrultusunda yeniden düzenlenecek, fiziksel ve teknolojik yönden modernize edilerek, ergonomik ve tam donanımlı laboratuarlar haline getirilecektir. 
  • Öğrenci sayıları: Avrupa Birliği standardına göre öğretim üyesi sayısı esas alınarak programlara öğrenci yerleştirilmesi için YÖK, ÖSYM ve Hükümet nezdinde gerekli girişimler yapılacak ve konu titizlikle takip edilecektir. 
  • Tıp Fakültesi sınırları içerisinde kablosuz internet erişim sistemi kurulacaktır. Öğrencilerimize mezuniyet sonrasında da iletişimi sürdürmelerini sağlayacak şekilde “hacettepe.edu.tr.” uzantılı e. posta adresleri verilecektir. 
  • Her öğretim yılı sonunda dekanlığın başkanlığında, koordinatörler kurulunun da katılacağı, o öğretim yılının değerlendirileceği ve öğrenci geri bildirimlerinin alınacağı bir öğrenci meclisi toplantısı yapılacaktır. 
  • Öğrencilerimizin sosyal sorumluluk/duyarlılık projeleri geliştirmeleri ve uygulamaları desteklenecektir. 
  • Öğrencilerimizin araştırmalara katılımı teşvik edilecek, araştırmalara öğrenci katılımını uygun gören bölümlerin web sayfalarından duyurularını yapmaları ve araştırmacı öğrencilerin takibi dekanlık tarafından organize edecektir. Öğrenciler katılım belgesi ile ödüllendirilecektir. 
  • Öğrencilerimizin ortak kullanım alanlarının (tuvalet, amfi) temizliğinin düzenli olarak yapılması ve sarf malzemelerinin temininde sorun yaşanmaması konusunda denetim düzenli olarak yapılacaktır. 
  • Öğrencilerimize yönelik, temel ders materyallerini de içeren bir okuma/çalışma salonu tefriş edilecek ve grup çalışmaları için uygun çalışma ortamı temin edilecektir. 
  • Uygun amfi çıkışlarına otomatik satış yapan makinelerin konması sağlanacaktır 
2-Gülsev Kale
  • Her yıl alınacak öğrenci sayısının belirlenmesi
  • Nitelikli öğrenci tanımının netleştirilmesi-ölçülebilir değerlendirme kriterleri
  • Öğrenim süresince ders başarısı düşük öğrencilerin kurulacak olan özel destek ve teşvik ekipleri tarafından izlenmesi ve sorunların saptanması
  • Öğrenim hedeflerine uygun ders programlarının oluşturulması
  • Öğrencilerin bilimsel merak yönünde geliştirilmesi ve teşvik edilmesi
  • Başarıyı ölçmek ve değerlendirmek için yapılan sınav ve kullanılan yöntemlerde bölümlerarası farklılığın en aza indirilmesi
  • Klinik staj sürelerinin öğrencilerden alınan geri bildirimler doğrultusunda yeniden düzenlenmesi
  • Akran eğitimine yönelik programların oluşturulması
  • Temel bilim-Klinik Eğitim ve Uygulama işbirliğinin güçlendirilerek sürdürülmesi
  • TUS sınavının iki aşamada yapılması konusunun tartışılması ve alınacak kararların ilgili makamlara iletilmesi
  • 1. aşama: Dönem 3 sonunda, Temel Tıp eğitimine yönelik olmalı, Dönem 5 bitimine kadar barajı aşmak veya puan yükseltmek adına sınava tekrar girebilme hakkı verilmeli
  • 2. aşama: Mezuniyet sonunda, klinik eğitimi sorgulamaya yönelik düzenlenmeli ( vaka çözümleri, tanı ve tedavi yaklaşımları irdelenmeli)
  • Bu değişiklik Dönem 6 sorunları için önemli bir iyileştirme sağlayabilir
  • Öğrenci merkezli eğitim ve öğretim anlayışının öğrenci + öğretim üyesi merkezli olarak ele alınması
3-Sarp Saraç
  • MBL maketlerinin yenilenmesi
  • Ortak simülasyon merkezi kurulması
  • Thin client sisteminin 2. Yarıyılda kullanıma geçmesi
  • Öğrenci portfolio sistemi, e-fakülte
  • Tüm derslerin elektronik ortama aktarılması ve temel-klinik arası dikey integrasyon
  • Ders materyallerinin hazırlanması
  • 2.yarıyılda danışmanlık sistemine başlanması (Sadece ilk 3 dönem, 2012-2013 yılında tüm dönemler)
  • Sene sonunda kariyer günleri
  • İntörnler için iş tanımı
  • İntörn karnesi
  • İntörn anayasası
  • Hekim ve kurumun malpraktise karşı korunması
4-Bülent Sivri
  • Mezuniyet-Mecburi hizmet-MD PHD programı birlikteliğindeki sıkıntılar giderilecek
  • Öğrenci öğrenme kontrolü sağlanacak
  • Yatay ve dikey integrasyon sağlanacak
  • İntörnler için ücretsiz eğitim programları, deneme sınavları
  • Öğrencileri TUS dershanelerinden kurtarmak
  • Modern derslikler, akıllı tahta yapılacak
  • RSS Hacettepe ile bilgiye kolay ulaşım
  • Ders materyallerinin hazırlanması
  • Burs programları
  • Yurt dışı eğitim olanakları
 
;